| Van praktijkvraagstuk naar praktijkproduct: Onbeschrijflijk – to the point (Lijbers & Dokter, 2025) | Gifted@248 |
| Geen dyslexie maar wel hinder: leesproblemen bij hoogbegaafde kinderen (van Viersen, Lijbers, van Tilborg, Bakx 2025) | Gifted@248 |
| Signaleren van een ontwikkelingsvoorsprong in de kinderopvang: hoe eerder, hoe beter? (Bijl, Smeets & Bakx, 2025) | Gifted@248 |
| Gelijke kansen voor alle begaafde leerlingen? (Van den Bergh & Bakx, 2024) | Tijdschrift intern begeleiden |
| Vaardigheden voor het voeren van op ontwikkeling gerichte gesprekken (Postuma & Swinkels, 2024) | Gifted@248 |
| Gelijke kansen voor alle leerlingen (Bakx, van Vijfeijken, van den Bergh, 2024) | Gifted@248 |
| Routekaart voor ondersteuning van (hoog)begaafde leerlingen in het basisonderwijs (van Elderen, Janssen, Goos, Zwijsen & van Stiphout, 2024) | Gifted@248 |
| Een positief gevoel van uniciteit: een onderzoek naar het verband tussen identiteit en sociaal schoolwelzijn (Sollie, Bakx & van der Ven, 2023) | Gifted@248 |
| (Hoog)begaafd en hoogsensitief: feit, fabel of..? (Samsen & Bakx, 2023) | Gifted@248 |
| Materialen effectief inzetten voor (hoogbegaafde) leerlingen (Samsen, Lettink, Van Stiphout, Van Geloven, & Vermeulen, 2022) | Gifted@248 |
| Welke verwachtingen heb jij over jouw kind of leerling? (Smeets, van der Ven, Peterse & Bakx, 2022) | Gifted@248 |
| Signaleren van dyslexie en/of leesproblemen bij hoogbegaafde kinderen (Lijbers, 2022) | Gifted@248 |
| ‘Ik weet heel goed wie ik ben, omdat mijn meester mij begrijpt’ Een onderzoek naar het zelfbeeld van basisschoolleerlingen (Bijnen, van Horssen-Sollie & Bakx, 2022) | Tijdschrift voor Remedial Teaching |
| Motiveren van (hoog)begaafde basisschoolleerlingen en hun klasgenoten op reguliere basisscholen (Hornstra, Smeets, Mathijssen, Denissen & Bakx, 2022) | OnderWijsTijd |
| Een greep uit de top 20 principes voor het onderwijs aan (hoog)begaafde leerlingen (Samsen, Hoogeveen, & Bakx, 2021) | Gifted@248 |
| Wie ben ik? - Een onderzoek naar het zelfbeeld van hoogbegaafde basisschoolleerlingen (Van Horssen-Sollie et al., 2021) | Tijdschrift voor remedial teaching |
| Hoe zien (hoog)begaafde kinderen zichzelf? (Smeets, Samsen, Van Horssen, Van Elderen, & Bakx, 2021) | Gifted@248 |
| Professionaliseren met enIQma in LBBO (Samsen, Laurens, Van Geloven, Heikamp, & Bakx, 2021) | Vakblad Beter Begeleiden - LBBO |
| Samenwerking tussen praktijk en wetenschap (Samsen, Smeets, Zeeuwen & Bakx, 2021) | Gifted@248 |
Professionaliseringsbehoeften van
leerkrachten (Peijnenburg, Samsen, Smeets & Bakx, 2021) | Talent |
| PO - Rapportage Afstandsonderwijs | |
| VO - Rapportage Afstandsonderwijs | |
| Waar wetenschap en praktijk samenkomen (Bakx, 2020) | |
| 'Samen leren' in het belang van begaafde leerlingen (Bakx, 2020) | |
| Herkenning en erkenning van (hoog)begaafde leerlingen (Bakx & Hoogeveen, 2020) | |
| Begeleiding van hoogbegaafde leerlingen (Van Elderen & Bakx, 2020) | |
| Met enIQma het raadsel HB ontrafelen (Desain, 2020) | |
| Aandacht voor het zelfbeeld (Bakx, 2020) | |
| Bakx - Creatieve Denkers (2019) | |
| Derk - Doelgerichter in de plusklas (2019) | |
| Perspectief van het hoogbegaafde kind, wie ben ik (Bakx & Bronsveld, 2020) | |
| POINT in Zorgprimair (2018) | |
| Een terugblik op 3 jaar onderwijsonderzoek (Van Zuilekom, 2020) | |
| Samen onderzoeken werkt! (Bakx, e.a., 2018) | |
| Kwaliteitskaart Stimulerend signaleren | |
| Omgaan met hoogbegaafde leerlingen in de Eurekaklas | |
| Handout Stimulerend signaleren (Houkema, 2017) | |
| Werken met (hoog)begaafde leerlingen in de klas (Van den Brand, Van Houtert, Bakx, & De Boer, 2017) | |
| Signaleren en begeleiden van dubbel bijzondere (hoog)begaafde leerlingen (Bakx, Van den Brand, & Van Houtert, 2017) | |
| Luisteren naar hoogbegaafde kinderen (Van den Brand, Van Houtert, Hornstra, Bakx, 2016) (2) | |
| Tips voor het werken met hoogbegaafde kinderen (Van Houtert, Van den Brand, Bakx, & Hornstra, 2016) | |
| Poster Velon (Bakx & Rohaan, 2015) | |
| Poster Eapril (Bakx & Rohaan, 2015) | |