De behoeftebevrediging en motivatie van hoogbegaafde leerlingen in plusklassen en de reguliere
klas (Hornstra, van Weerdenburg, van den Brand, Hoogeveen, Bakx & Lijbers, 2022) | Factsheet |
Materialen effectief inzetten voor (hoogbegaafde) leerlingen (Samsen, Lettink, Van Stiphout, Van Geloven, & Vermeulen, 2022) | Gifted@248 |
Welke verwachtingen heb jij over jouw kind of leerling? (Smeets, van der Ven, Peterse & Bakx, 2022) | Gifted@248 |
Signaleren van dyslexie en/of leesproblemen bij hoogbegaafde kinderen (Lijbers, 2022) | Gifted@248 |
‘Ik weet heel goed wie ik ben, omdat mijn meester mij begrijpt’ Een onderzoek naar het zelfbeeld van basisschoolleerlingen (Bijnen, van Horssen-Sollie & Bakx, 2022) | Tijdschrift voor Remedial Teaching |
Factsheet onderzoek hoogsensitiviteit (SPS) | |
Motiveren van (hoog)begaafde basisschoolleerlingen en hun klasgenoten op reguliere basisscholen (Hornstra, Smeets, Mathijssen, Denissen & Bakx, 2022) | OnderWijsTijd |
Een greep uit de top 20 principes voor het onderwijs aan (hoog)begaafde leerlingen (Samsen, Hoogeveen, & Bakx, 2021) | Gifted@248 |
Wie ben ik? - Een onderzoek naar het zelfbeeld van hoogbegaafde basisschoolleerlingen (Van Horssen-Sollie et al., 2021) | Tijdschrift voor remedial teaching |
Factsheet onderzoek zelfbeeld van leerlingen | |
Hoe zien (hoog)begaafde kinderen zichzelf? (Smeets, Samsen, Van Horssen, Van Elderen, & Bakx, 2021) | Gifted@248 |
Professionaliseren met enIQma in LBBO (Samsen, Laurens, Van Geloven, Heikamp, & Bakx, 2021) | Vakblad Beter Begeleiden - LBBO |
Samenwerking tussen praktijk en wetenschap (Samsen, Smeets, Zeeuwen & Bakx, 2021) | Gifted@248 |
Professionaliseringsbehoeften van
leerkrachten (Peijnenburg, Samsen, Smeets & Bakx, 2021) | Talent |
Factsheet onderzoek motiveren leerlingen | |
PO - Rapportage Afstandsonderwijs | |
VO - Rapportage Afstandsonderwijs | |
Factsheet Afstandsonderwijs | |
Waar wetenschap en praktijk samenkomen (Bakx, 2020) | |
'Samen leren' in het belang van begaafde leerlingen (Bakx, 2020) | |
Herkenning en erkenning van (hoog)begaafde leerlingen (Bakx & Hoogeveen, 2020) | |
Begeleiding van hoogbegaafde leerlingen (Van Elderen & Bakx, 2020) | |
Met enIQma het raadsel HB ontrafelen (Desain, 2020) | |
Aandacht voor het zelfbeeld (Bakx, 2020) | |
Bakx - Creatieve Denkers (2019) | |
Derk - Doelgerichter in de plusklas (2019) | |
Perspectief van het hoogbegaafde kind, wie ben ik (Bakx & Bronsveld, 2020) | |
POINT in Zorgprimair (2018) | |
Een terugblik op 3 jaar onderwijsonderzoek (Van Zuilekom, 2020) | |
Samen onderzoeken werkt! (Bakx, e.a., 2018) | |
Kwaliteitskaart Stimulerend signaleren | |
Handout Stimulerend signaleren (Houkema, 2017) | |
Werken met (hoog)begaafde leerlingen in de klas (Van den Brand, Van Houtert, Bakx, & De Boer, 2017) | |
Signaleren en begeleiden van dubbel bijzondere (hoog)begaafde leerlingen (Bakx, Van den Brand, & Van Houtert, 2017) | |
Luisteren naar hoogbegaafde kinderen (Van den Brand, Van Houtert, Hornstra, Bakx, 2016) (2) | |
Tips voor het werken met hoogbegaafde kinderen (Van Houtert, Van den Brand, Bakx, & Hornstra, 2016) | |
Poster Velon (Bakx & Rohaan, 2015) | |
Poster Eapril (Bakx & Rohaan, 2015) | |
Omgaan met hoogbegaafde leerlingen in de Eurekaklas | |