POINT013 en 040

Website van onderzoekswerkplaats POINT

Menu

Spring naar inhoud
  • Home
  • Deelnemers
    • Deelnemers
    • Onderzoeken van deelnemers van POINT
    • POINT International
      • POINT Internationaal bezoek
    • Partners
    • Studenten to the POINT
      • Video’s en blogs
        • In gesprek met leerlingen
        • Blog POINT-bijeenkomst 4 juli 2017
        • Blog POINT-bijeenkomst 30 mei 2017
  • Nieuws
    • European Talent Point
    • POINT040
    • Oratie
      • Een spin met 10 poten? Anouke Bakx benoemd tot hoogleraar hoogbegaafdheid
    • Nieuwsbrief
      • Terugblik 1e jaar POINT
      • Bouwstenen jaar 1 voor de werkplaats onderwijsonderzoek POINT
      • NRO – Samenwerken aan onderzoek
  • POINT013
    • Bijeenkomsten 5e jaar POINT
      • 26-01-2021 Bijeenkomst 4, jaar 5
      • 08-12-2020 Bijeenkomst 3, jaar 5
      • 29-10-2020 Bijeenkomst 2, jaar 5
      • 29-09-2020 Bijeenkomst 1, jaar 5
    • Bijeenkomsten 4e jaar POINT
      • 16-06-2020 Bijeenkomst 8, jaar 4
      • 14-05-2020 Bijeenkomst 7, jaar 4
      • 07-04-2020 Bijeenkomst 6, jaar 4
      • 05-03-2020 PABO-studiedag, jaar 4
      • 14-01-2020 Bijeenkomst 4, jaar 4
      • 21-11-2019 Bijeenkomst 3, jaar 4
      • 22-10-2019 Bijeenkomst 2, jaar 4
      • 24-09-2019 Bijeenkomst 1, jaar 4
    • Bijeenkomsten 3e jaar POINT
      • 26-02-2019 Bijeenkomst 5, jaar 3
      • 22-01-2019 Bijeenkomst 4, jaar 3
      • 27-11-2018 POINT bijeenkomst 3, jaar 3
      • 09-10-2018 Bijeenkomst 2, jaar 3
      • 11-09-2018 POINT bijeenkomst 1 jaar 3
    • Bijeenkomsten 2e jaar POINT
      • 29 mei 2018, 9e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 17 april 2018, 8e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 20 maart 2018, 7e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 20 februari 2018, 6e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 16 januari 2018, bijeenkomst 5, 2e jaar POINT
      • 7 november 2017, bijeenkomst signaleringsinstrumenten HB
      • 7 november 2017, 3e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 27 oktober 2017, studiedag in Nijmegen
      • 10 oktober 2017, 2e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • Midterm-bijeenkomst 27 september 2017
      • 27 september, midtermbijeenkomst Werkplaatsen Onderwijsonderzoek PO
      • 5 september 2017 1e bijeenkomst tweede jaar POINT
    • Bijeenkomsten 1e jaar POINT
      • 4 juli 2017 9e bijeenkomst POINT (slotbijeenkomst eerste jaar)
      • 30 mei 2017 8e bijeenkomst POINT
      • 18 april 2017 7e bijeenkomst POINT
      • 21 maart 2017 6e bijeenkomst POINT
      • 21 februari 2017 5e bijeenkomst POINT
      • 24 januari 2017 4e bijeenkomst POINT
      • 13 december 2017 3e bijeenkomst POINT
      • 1 november 2016 Kick Off POINT
      • 15 november 2016 (Foto)verslag 2e bijeenkomst POINT
  • POINT040
    • Bijeenkomsten 1e jaar POINT
      • 21-01-2021 – Bijeenkomst 4, jaar 1
      • 10-12-2020 – Bijeenkomst 3, jaar 1
      • 03-11-2020 – Bijeenkomst 2, jaar 1
      • 24-09-2020 – Bijeenkomst 1, jaar 1
  • Kennisdeling
    • Opbrengsten POINT
    • Hoogbegaafdheid
      • Mindset
      • Motivatie – Autonomie, competentie en verbondenheid
      • Zelfregulerend leren/Metacognitie/Leren leren – Organiseren en plannen
      • Good Practice
    • Publicaties / presentaties
      • Presentaties
        • ORD
      • Boeken
      • Praktijkartikelen & Rapportages
      • Bouwstenen POINT
      • Wetenschappelijke Artikelen
        • Identifying Highly Gifted Children by Analyzing Human Figure Drawings: An Explorative Study
        • Effects of full-timeand part-time high ability programs on developments in students
        • A comparison of hoge-ability pupillen’ view vs. regular ability pupillen’ views of characteristics of good primary school teachers
      • Masterscriptie
        • Mindset: Onderwijsmythe of niet? Joshi Verschuren
        • Begaafde leerlingen in hun plusklassen en hun motivatie – Kallista Veltkamp
        • Hoe kunnen we hoogbegaafde leerlingen motiveren – Marianne den Hertog
    • Lesmaterialen
      • Taxonomie van Bloom
      • Somplextra
      • De zeven eigenschappen van happy kids
      • Knijperboek
      • Vlotte geesten
      • Robot Turtles
      • Pienter
      • EQ-babbelspel
      • Fantasiedieren
      • Groeikaarten
      • Begeleiden van actief leren
      • Gemotiveerd leren en lesgeven
      • Het grote vooruitwerklab boek
      • Hoogbegaafd nou èn?
      • Speel je vaardig
      • Ik kies voor mijn talent
      • Dixit
      • Camelot Jr
      • Blokus
      • Kleuterlab
      • Logische breinbrekers
      • Onderzoekend leren
      • Outside the box
      • Topklassers
      • Wijzer in executieve functies
      • Zinder
    • Kennisclips
      • Definities van hoogbegaafdheid
      • Onderwijsbehoeften van hoogbegaafde kinderen
      • Goed leraarschap voor begaafde leerlingen
      • Kindertekeningen en (hoog)begaafdheid
      • Hoogbegaafd dus hoogsensitief?
      • Executieve functies en begaafdheid
      • Motivatie op basis van zelfdeterminatie
      • Onderzoekend leren deel 1
      • Onderzoekend leren deel 2
      • Hoe bereik je de top?
      • Dubbel bijzondere (hoog)begaafde leerlingen
      • Talentontwikkeling met Taxonomie van Bloom
      • Jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong
      • Het signaleren van ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen
      • Kenmerken van begaafde leerlingen. Wie ben ik?
    • Podcast
    • Blogs
      • Afstandsonderwijs werkt nivellerend
    • Vlogs
      • Vlog Jet Bussemaker
      • Vlog Derk over project brug bouwen
      • Vlog Derk over project communicatie – deel 1
      • Vlog Derk over project communicatie – deel 2
      • Vlog Derk over project communicatie – deel 3 (afsluiting project)
      • Vlog Derk Sinterklaas over probleem pakjes bezorgen
    • Video’s
  • Bordspel enIQma
    • Wat is enIQma?
    • Workshops en demonstraties
    • Lancering van het spel enIQma
  • Documenten
    • Documenten POINT
  • Contact & Social Media

Praktijkartikelen & Rapportages

Artikelen en rapportages vanuit POINT
Factsheet onderzoek motiveren leerlingen
PO - Rapportage Afstandsonderwijs
VO - Rapportage Afstandsonderwijs
Factsheet Afstandsonderwijs
Waar wetenschap en praktijk samenkomen (Bakx, 2020)
'Samen leren' in het belang van begaafde leerlingen (Bakx, 2020)
Herkenning en erkenning van (hoog)begaafde leerlingen (Bakx & Hoogeveen, 2020)
Begeleiding van hoogbegaafde leerlingen (Van Elderen & Bakx, 2020)
Met enIQma het raadsel HB ontrafelen (Desain, 2020)
Aandacht voor het zelfbeeld (Bakx, 2020)
Bakx - Creatieve Denkers (2019)
Derk - Doelgerichter in de plusklas (2019)
Perspectief van het hoogbegaafde kind, wie ben ik (Bakx & Bronsveld, 2020)
POINT in Zorgprimair (2018)
Een terugblik op 3 jaar onderwijsonderzoek (Van Zuilekom, 2020)
Samen onderzoeken werkt! (Bakx, e.a., 2018)
Kwaliteitskaart Stimulerend signaleren
Handout Stimulerend signaleren (Houkema, 2017)
Werken met (hoog)begaafde leerlingen in de klas (Van den Brand, Van Houtert, Bakx, & De Boer, 2017)
Signaleren en begeleiden van dubbel bijzondere (hoog)begaafde leerlingen (Bakx, Van den Brand, & Van Houtert, 2017)
Luisteren naar hoogbegaafde kinderen (Van den Brand, Van Houtert, Hornstra, Bakx, 2016) (2)
Tips voor het werken met hoogbegaafde kinderen (Van Houtert, Van den Brand, Bakx, & Hornstra, 2016)
Poster Velon (Bakx & Rohaan, 2015)
Poster Eapril (Bakx & Rohaan, 2015)
Omgaan met hoogbegaafde leerlingen in de Eurekaklas
Ondersteund door WordPress | Inlog Deelnemers: Point013 naar documenten.