Op 7 november vond de tweede POINT-bijeenkomst van het schooljaar plaats. We hadden weer een veelzijdig programma.
We startten de dag met een dobbel-check in waarbij we onder andere uitwisselden hoe we erbij stonden en wat we zouden doen met 1 miljoen. Vervolgens gingen we gelijk hard aan het werk. Het praktijkonderzoek stond namelijk op het programma. Centraal stond het ontwikkelen van meetinstrumenten.
Na een goede lunch was het tijd voor de good practice van Els en Chiara. Zij deelden hun ervaringen met de Levelwerk-materialen die hoogbegaafde leerlingen ondersteunen. Het was fijn om te horen hoe zij dit aanpakken binnen hun school.
Vervolgens wierpen we een kritische blik op de informatiebrief en de vragenlijst voor het wetenschappelijke onderzoek. De feedback hierop was erg waardevol. Daarnaast bespraken we het rapport On(gezien) over signalering van hoogbegaafdheid en gingen hierover in gesprek met de vissenkomwerkvorm.
De bijeenkomst werd afgesloten met een inspirerende lezing van Annemarie, gebaseerd op het boek Meer dan Intelligent. Tijdens de lezing dachten we na over de verschillen in hoe we naar cognitief talent en sportief talent kijken. We stonden stil bij embodio’s die hoogbegaafde leerlingen kunnen hebben. Deze lezing heeft ons weer verhelderende inzichten gegeven.
Een geslaagde dag, op naar de bijeenkomst in december!