30-11-2021 Bijeenkomst 3, jaar 6

Dinsdag 30 oktober 2021 – Derde bijeenkomst, jaar 6

Vanwege de omstandigheden is de POINT-bijeenkomst vandaag in een hybride vorm. We starten met een leuke teambuildingsactiviteit, namelijk compass points. Middels het protocol van de onderwijsingenieurs krijgen we inzicht in elkaars verschillende denk- en werkwijzen. Fijn om te ontdekken hoe we elkaar kunnen aanvullen!

Daarna gaan we aan de slag met onderzoek klein. Iedereen is hard aan het werk met zijn of haar eigen onderzoeksverslag. Vervolgens geeft Melissa een pitch over haar onderzoeksopzet. Het belooft een waardevol onderzoek te worden, voor zowel de wetenschap als voor de onderwijspraktijk!

Na een korte pauze gaan we aan de slag met productontwikkeling. De ideeën worden steeds concreter en we kijken ernaar uit om de volgende bijeenkomst daadwerkelijk samen aan de slag te gaan.

Anouke geeft een workshop over het boek ‘Hoe dan?! Pakkend onderwijs voor begaafde leerlingen’. Tijdens deze workshop gaan we interactief met elkaar aan de slag met de voor- en nadelen van verschillende visies op (hoog)begaafdheid. Dit laat zien dat het belangrijk is om zicht te krijgen op elkaars visie en om hierover in gesprek te gaan.

Tot slot verzorgt Maartje een good practice over hoe binnen Intermezzo aandacht wordt besteed aan mindset. Dit wordt gedaan door het te bespreken, bijvoorbeeld middels de illusie van de ijsberg, maar vooral door het toepassen. Mooie input om de bijeenkomst mee af te sluiten!