Donderdag 25 november 2021 – Derde bijeenkomst, jaar 2
De ochtend begon met een teambuildingsactiviteit waarbij creativiteit centraal stond. We maakten gebruik van een random afbeelding generator, aan de hand van de afbeelding die tevoorschijn kwam moest diegene die aan de beurt was iets over zichzelf vertellen.
Vervolgens was het tijd voor onderzoek klein. Iedereen ging weer aan de slag met het onderzoeksverslag of het verder ontwikkelen van de meetinstrumenten. De onderzoeken lopen allemaal goed en de eerste resultaten komen al binnen!
Tijdens de bijeenkomst vond ook de EAPRIL Best Practice-based Research Award sessie plaats, POINT is voor deze award genomineerd. Met de werkplaats volgden we de sessie en beantwoordden we vragen van deelnemers aan de sessie.
Na de lunchpauze verzorgde Kim een good practice over verschillende manieren om te compacten en te verrijken voor (hoog)begaafde leerlingen. Ze gaf een hoop praktijkvoorbeelden. Het was een inspirerende good practice!
Aansluitend verzorgde Maartje van den Brand een presentatie over intelligentieonderzoeken. Ze ging in op de verschillende intelligentieonderzoeken die er zijn. Daarnaast gaf ze ook de mooie boodschap mee dat een intelligentietest niet alles zegt en ook zeker niet een kind definieert.
Tot slot gaf masterstudent Iris een update over onderzoek groot. Ze vertelde onder andere wat de onderzoeksvragen gaan worden. Het wordt weer een mooi onderzoek!
Het was, ondanks de online vorm, weer een zeer inspirerende bijeenkomst!