POINT013 en 040
Website van onderzoekswerkplaats POINT
Menu
Spring naar inhoud
Home
Deelnemers
Deelnemers
Onderzoeken van deelnemers van POINT
POINT International
POINT Internationaal bezoek
Partners
Studenten to the POINT
Video’s en blogs
In gesprek met leerlingen
Blog POINT-bijeenkomst 4 juli 2017
Blog POINT-bijeenkomst 30 mei 2017
Nieuws
European Talent Point
POINT040
Oratie
Een spin met 10 poten? Anouke Bakx benoemd tot hoogleraar hoogbegaafdheid
Nieuwsbrief
Terugblik 1e jaar POINT
Bouwstenen jaar 1 voor de werkplaats onderwijsonderzoek POINT
NRO – Samenwerken aan onderzoek
POINT013
Bijeenkomsten 5e jaar POINT
26-01-2021 Bijeenkomst 4, jaar 5
08-12-2020 Bijeenkomst 3, jaar 5
29-10-2020 Bijeenkomst 2, jaar 5
29-09-2020 Bijeenkomst 1, jaar 5
Bijeenkomsten 4e jaar POINT
16-06-2020 Bijeenkomst 8, jaar 4
14-05-2020 Bijeenkomst 7, jaar 4
07-04-2020 Bijeenkomst 6, jaar 4
05-03-2020 PABO-studiedag, jaar 4
14-01-2020 Bijeenkomst 4, jaar 4
21-11-2019 Bijeenkomst 3, jaar 4
22-10-2019 Bijeenkomst 2, jaar 4
24-09-2019 Bijeenkomst 1, jaar 4
Bijeenkomsten 3e jaar POINT
26-02-2019 Bijeenkomst 5, jaar 3
22-01-2019 Bijeenkomst 4, jaar 3
27-11-2018 POINT bijeenkomst 3, jaar 3
09-10-2018 Bijeenkomst 2, jaar 3
11-09-2018 POINT bijeenkomst 1 jaar 3
Bijeenkomsten 2e jaar POINT
29 mei 2018, 9e bijeenkomst 2e jaar POINT
17 april 2018, 8e bijeenkomst 2e jaar POINT
20 maart 2018, 7e bijeenkomst 2e jaar POINT
20 februari 2018, 6e bijeenkomst 2e jaar POINT
16 januari 2018, bijeenkomst 5, 2e jaar POINT
7 november 2017, bijeenkomst signaleringsinstrumenten HB
7 november 2017, 3e bijeenkomst 2e jaar POINT
27 oktober 2017, studiedag in Nijmegen
10 oktober 2017, 2e bijeenkomst 2e jaar POINT
Midterm-bijeenkomst 27 september 2017
27 september, midtermbijeenkomst Werkplaatsen Onderwijsonderzoek PO
5 september 2017 1e bijeenkomst tweede jaar POINT
Bijeenkomsten 1e jaar POINT
4 juli 2017 9e bijeenkomst POINT (slotbijeenkomst eerste jaar)
30 mei 2017 8e bijeenkomst POINT
18 april 2017 7e bijeenkomst POINT
21 maart 2017 6e bijeenkomst POINT
21 februari 2017 5e bijeenkomst POINT
24 januari 2017 4e bijeenkomst POINT
13 december 2017 3e bijeenkomst POINT
1 november 2016 Kick Off POINT
15 november 2016 (Foto)verslag 2e bijeenkomst POINT
POINT040
Bijeenkomsten 1e jaar POINT
21-01-2021 – Bijeenkomst 4, jaar 1
10-12-2020 – Bijeenkomst 3, jaar 1
03-11-2020 – Bijeenkomst 2, jaar 1
24-09-2020 – Bijeenkomst 1, jaar 1
Kennisdeling
Opbrengsten POINT
Hoogbegaafdheid
Mindset
Motivatie – Autonomie, competentie en verbondenheid
Zelfregulerend leren/Metacognitie/Leren leren – Organiseren en plannen
Good Practice
Publicaties / presentaties
Presentaties
ORD
Boeken
Praktijkartikelen & Rapportages
Bouwstenen POINT
Wetenschappelijke Artikelen
Identifying Highly Gifted Children by Analyzing Human Figure Drawings: An Explorative Study
Effects of full-timeand part-time high ability programs on developments in students
A comparison of hoge-ability pupillen’ view vs. regular ability pupillen’ views of characteristics of good primary school teachers
Masterscriptie
Mindset: Onderwijsmythe of niet? Joshi Verschuren
Begaafde leerlingen in hun plusklassen en hun motivatie – Kallista Veltkamp
Hoe kunnen we hoogbegaafde leerlingen motiveren – Marianne den Hertog
Lesmaterialen
Taxonomie van Bloom
Somplextra
De zeven eigenschappen van happy kids
Knijperboek
Vlotte geesten
Robot Turtles
Pienter
EQ-babbelspel
Fantasiedieren
Groeikaarten
Begeleiden van actief leren
Gemotiveerd leren en lesgeven
Het grote vooruitwerklab boek
Hoogbegaafd nou èn?
Speel je vaardig
Ik kies voor mijn talent
Dixit
Camelot Jr
Blokus
Kleuterlab
Logische breinbrekers
Onderzoekend leren
Outside the box
Topklassers
Wijzer in executieve functies
Zinder
Kennisclips
Definities van hoogbegaafdheid
Onderwijsbehoeften van hoogbegaafde kinderen
Goed leraarschap voor begaafde leerlingen
Kindertekeningen en (hoog)begaafdheid
Hoogbegaafd dus hoogsensitief?
Executieve functies en begaafdheid
Motivatie op basis van zelfdeterminatie
Onderzoekend leren deel 1
Onderzoekend leren deel 2
Hoe bereik je de top?
Dubbel bijzondere (hoog)begaafde leerlingen
Talentontwikkeling met Taxonomie van Bloom
Jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong
Het signaleren van ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen
Kenmerken van begaafde leerlingen. Wie ben ik?
Podcast
Blogs
Afstandsonderwijs werkt nivellerend
Vlogs
Vlog Jet Bussemaker
Vlog Derk over project brug bouwen
Vlog Derk over project communicatie – deel 1
Vlog Derk over project communicatie – deel 2
Vlog Derk over project communicatie – deel 3 (afsluiting project)
Vlog Derk Sinterklaas over probleem pakjes bezorgen
Video’s
Bordspel enIQma
Wat is enIQma?
Workshops en demonstraties
Lancering van het spel enIQma
Documenten
Documenten POINT
Contact & Social Media
Topklassers
Topklassers