POINT013 en 040

Website van onderzoekswerkplaats POINT

Menu

Spring naar inhoud
  • Home
  • Deelnemers
    • Deelnemers
    • Onderzoeken van deelnemers van POINT
    • POINT International
      • POINT Internationaal bezoek
    • Partners
    • Studenten to the POINT
      • Video’s en blogs
        • In gesprek met leerlingen
        • Blog POINT-bijeenkomst 4 juli 2017
        • Blog POINT-bijeenkomst 30 mei 2017
  • Nieuws
    • European Talent Point
    • POINT040
    • Oratie
      • Een spin met 10 poten? Anouke Bakx benoemd tot hoogleraar hoogbegaafdheid
    • Nieuwsbrief
      • Terugblik 1e jaar POINT
      • Bouwstenen jaar 1 voor de werkplaats onderwijsonderzoek POINT
      • NRO – Samenwerken aan onderzoek
  • POINT013
    • Bijeenkomsten 5e jaar POINT
      • 26-01-2021 Bijeenkomst 4, jaar 5
      • 08-12-2020 Bijeenkomst 3, jaar 5
      • 29-10-2020 Bijeenkomst 2, jaar 5
      • 29-09-2020 Bijeenkomst 1, jaar 5
    • Bijeenkomsten 4e jaar POINT
      • 16-06-2020 Bijeenkomst 8, jaar 4
      • 14-05-2020 Bijeenkomst 7, jaar 4
      • 07-04-2020 Bijeenkomst 6, jaar 4
      • 05-03-2020 PABO-studiedag, jaar 4
      • 14-01-2020 Bijeenkomst 4, jaar 4
      • 21-11-2019 Bijeenkomst 3, jaar 4
      • 22-10-2019 Bijeenkomst 2, jaar 4
      • 24-09-2019 Bijeenkomst 1, jaar 4
    • Bijeenkomsten 3e jaar POINT
      • 26-02-2019 Bijeenkomst 5, jaar 3
      • 22-01-2019 Bijeenkomst 4, jaar 3
      • 27-11-2018 POINT bijeenkomst 3, jaar 3
      • 09-10-2018 Bijeenkomst 2, jaar 3
      • 11-09-2018 POINT bijeenkomst 1 jaar 3
    • Bijeenkomsten 2e jaar POINT
      • 29 mei 2018, 9e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 17 april 2018, 8e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 20 maart 2018, 7e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 20 februari 2018, 6e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 16 januari 2018, bijeenkomst 5, 2e jaar POINT
      • 7 november 2017, bijeenkomst signaleringsinstrumenten HB
      • 7 november 2017, 3e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • 27 oktober 2017, studiedag in Nijmegen
      • 10 oktober 2017, 2e bijeenkomst 2e jaar POINT
      • Midterm-bijeenkomst 27 september 2017
      • 27 september, midtermbijeenkomst Werkplaatsen Onderwijsonderzoek PO
      • 5 september 2017 1e bijeenkomst tweede jaar POINT
    • Bijeenkomsten 1e jaar POINT
      • 4 juli 2017 9e bijeenkomst POINT (slotbijeenkomst eerste jaar)
      • 30 mei 2017 8e bijeenkomst POINT
      • 18 april 2017 7e bijeenkomst POINT
      • 21 maart 2017 6e bijeenkomst POINT
      • 21 februari 2017 5e bijeenkomst POINT
      • 24 januari 2017 4e bijeenkomst POINT
      • 13 december 2017 3e bijeenkomst POINT
      • 1 november 2016 Kick Off POINT
      • 15 november 2016 (Foto)verslag 2e bijeenkomst POINT
  • POINT040
    • Bijeenkomsten 1e jaar POINT
      • 21-01-2021 – Bijeenkomst 4, jaar 1
      • 10-12-2020 – Bijeenkomst 3, jaar 1
      • 03-11-2020 – Bijeenkomst 2, jaar 1
      • 24-09-2020 – Bijeenkomst 1, jaar 1
  • Kennisdeling
    • Opbrengsten POINT
    • Hoogbegaafdheid
      • Mindset
      • Motivatie – Autonomie, competentie en verbondenheid
      • Zelfregulerend leren/Metacognitie/Leren leren – Organiseren en plannen
      • Good Practice
    • Publicaties / presentaties
      • Presentaties
        • ORD
      • Boeken
      • Praktijkartikelen & Rapportages
      • Bouwstenen POINT
      • Wetenschappelijke Artikelen
        • Identifying Highly Gifted Children by Analyzing Human Figure Drawings: An Explorative Study
        • Effects of full-timeand part-time high ability programs on developments in students
        • A comparison of hoge-ability pupillen’ view vs. regular ability pupillen’ views of characteristics of good primary school teachers
      • Masterscriptie
        • Mindset: Onderwijsmythe of niet? Joshi Verschuren
        • Begaafde leerlingen in hun plusklassen en hun motivatie – Kallista Veltkamp
        • Hoe kunnen we hoogbegaafde leerlingen motiveren – Marianne den Hertog
    • Lesmaterialen
      • Taxonomie van Bloom
      • Somplextra
      • De zeven eigenschappen van happy kids
      • Knijperboek
      • Vlotte geesten
      • Robot Turtles
      • Pienter
      • EQ-babbelspel
      • Fantasiedieren
      • Groeikaarten
      • Begeleiden van actief leren
      • Gemotiveerd leren en lesgeven
      • Het grote vooruitwerklab boek
      • Hoogbegaafd nou èn?
      • Speel je vaardig
      • Ik kies voor mijn talent
      • Dixit
      • Camelot Jr
      • Blokus
      • Kleuterlab
      • Logische breinbrekers
      • Onderzoekend leren
      • Outside the box
      • Topklassers
      • Wijzer in executieve functies
      • Zinder
    • Kennisclips
      • Definities van hoogbegaafdheid
      • Onderwijsbehoeften van hoogbegaafde kinderen
      • Goed leraarschap voor begaafde leerlingen
      • Kindertekeningen en (hoog)begaafdheid
      • Hoogbegaafd dus hoogsensitief?
      • Executieve functies en begaafdheid
      • Motivatie op basis van zelfdeterminatie
      • Onderzoekend leren deel 1
      • Onderzoekend leren deel 2
      • Hoe bereik je de top?
      • Dubbel bijzondere (hoog)begaafde leerlingen
      • Talentontwikkeling met Taxonomie van Bloom
      • Jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong
      • Het signaleren van ontwikkelingsvoorsprong bij jonge kinderen
      • Kenmerken van begaafde leerlingen. Wie ben ik?
    • Podcast
    • Blogs
      • Afstandsonderwijs werkt nivellerend
    • Vlogs
      • Vlog Jet Bussemaker
      • Vlog Derk over project brug bouwen
      • Vlog Derk over project communicatie – deel 1
      • Vlog Derk over project communicatie – deel 2
      • Vlog Derk over project communicatie – deel 3 (afsluiting project)
      • Vlog Derk Sinterklaas over probleem pakjes bezorgen
    • Video’s
  • Bordspel enIQma
    • Wat is enIQma?
    • Workshops en demonstraties
    • Lancering van het spel enIQma
  • Documenten
    • Documenten POINT
  • Contact & Social Media

Logische breinbrekers

Logische breinbrekers

Ondersteund door WordPress | Inlog Deelnemers: Point013 naar documenten.